Pagina's

vrijdag 25 januari 2013

Nóg een 2-voeter?

In de ochtend hebben mijn baasje en ik hard gelopen, dat was echt enorm leuk maar wel erg vermoeiend. Na een kilometer raakte ik een tikkeltje buiten adem en had ik geen zin meer. Maar ik moest wel terug... Dus tja, veel keuze had ik niet om te stoppen. Samen met de baas hebben we nog twee uur gelopen in de sneeuw! Oh, wat hou ik toch van de sneeuw. Het is lekker om in te rollen en om in te spelen, maar ook is het leuk om er in te wandelen.
Mijn baasje vond dat ik erg netjes naast de lijn liep, natuurlijk werd ik daar door beloond, want ja, wie kan mijn diep bruine kijkers nou weerstaan? 

Ik heb ook iets nieuws gekregen. Een bal waar snoepjes in zitten. Alleen vind ik het nog wel lastig om te begrijpen. Want als ik het goed heb moet ik er met mijn kop of poten tegen aan duwen zodat er door een gaatje snoepjes komen. Erg lekker, leuk, maar lastig. Gelukkig helpen ze mij wel, dus zo'n groot probleem is het niet echt hoor.

Ik heb vandaag ook weer iets nieuws gedaan, ik ben alleen in de tuin geweest. Het was best spannend, niet omdat ik alleen was, maar ook omdat het donker was. Gelukkig kon ik weer snel naar binnen om met Stokkie te spelen. Helaas gebeurde er iets wat mijn baasje niet zo leuk vond. Ik was aan het grommen, maar toen kreeg ik straf. Soms vergeet ik even wie de baas is. Dan wil ik graag zelf de dienst uit maken en hoop ik dat iedereen om mij heen luistert. Ik baal als een chihuahua zonder Dolce & Gabbana-winterjas als dit steeds maar weer mislukt. Gelukkig viel het uiteindelijk wel mee en vonden ze me snel weer lief.

Toen ik bij de achterdeur stond om naar buiten te loeren, keek ik naar links en ... wat zag ik daar? Ik zag mijn jongste baasje en nog een 2-voeter met een hele grote tas.
Wat deed zij hier? Ik blafte als een wilde omdat ik wilde weten wat er aan de hand was.
De nieuwe 2-voeter deed de deur open. Snel glipte ik naar buiten om de nieuweling eens goed te inspecteren.
Hmmmm... zij kwam mij bekend voor. Had ik haar niet eens eerder gezien? In het asiel soms? Ik wist niet precies wie ze was, maar ik wist wel dat ze mocht blijven. Ze aaide me namelijk op dat lekkere plekje in m'n zij. Na een paar minuten liep ik samen met de nieuweling naar de kamer. We speelde wat en uit eindelijk aaide ze me weer. Hmmmm....... weer op dat plekje! 
Ja, ik heb besloten dat ze wel mag  blijven. We kunnen namelijk niet alleen heel leuk samen spelen, maar ook heerlijk knuffelen samen.



WOEF

Geen opmerkingen: