Pagina's

zondag 17 februari 2013

Hoezo VRIJ-dag....ik ben druk!

Vrijdag 

Vandaag ben ik, na de gebruikelijke rituelen, weer eens behulpzaam in de huishouding geweest.
Stille getuigen van een hulphond
Aangezien mijn bazinnetje zo nodig moest gaan sporten, zat ik weer in de keuken.
Nadat mijn kluifje op was besloot ik eens rond te kijken waar ik haar mee kon helpen.
Hoewel het aardig opgeruimd was, zag ik dat er helemaal achter op de aanrecht nog een zak met brood lag.
Waren ze natuurlijk weer vergeten op te ruimen.
Maar goed, je kent mij ondertussen een beetje, ik ben niet te beroerd om ook een pootje toe te steken.
Daarom heb ik mij eens flink uitgerekt op de aanrechtrand en toen kon ik toch nog bij die broodzak komen.
Aangezien ik deze niet op de broodmand terug kon leggen, deze ligt boven op een kast, heb ik dat brood op geheel eigen wijze een plaatsje gegeven. Dus toen mijn bazinnetje thuis kwam hoefde zij alleen het zakje nog maar in de vuilnisbak te stoppen.
Lief he?!
Ik heb wel een behoorlijke tijd uit moeten buiken, en we konden ook geen drukke spelletjes doen vandaag.
Maar ach....het was het waard om hulphond te spelen.

Uitbuiken

Binnenstad Culemborg, waar is iedereen?
's- Middags ben ik met mijn bazinnetje weer aan de wandel geslagen. Ze heeft me allerlei nieuwe snuffelplekjes laten zien.
Leuk hoor al die nieuwe plekjes, maar dat vergt van mij de nodige inspanning. Uiteindelijk laat ik het liefst hier en daar m'n "handtekening"achter, maar volgens mijn bazinnetje zitten de winkeliers van Culemborg daar echt niet op te wachten.

Ik heb nog eens links en rechts rondgekeken, maar er was weinig te beleven in de binnenstad. En dat terwijl zij me mee had genomen om "wat meer aan de drukte te wennen". Nah, ik heb nog meer vlooien als dat er hier 2- voeters langs liepen. Niet echt natuurlijk, want ik ben erg schoon op mezelf en heb een hekel aan vlooien.
Maar goed, ik dwaal weer af....

Kasteeltuin. 


Ik wil nog even vertellen waar ik nog meer geweest ben vandaag. Het was zo super gaaf. Ik heb zulke gekke beesten gezien! Omdat de brug open stond in de kasteeltuin moest ik een stukje terug lopen. Mijn bazinnetje wilde niet eens even lekker met me door de prut stampen, dus er zat niets anders op.

Ineens week ze weer af van de eerder geplande route en liepen we via de Dreven naar De Plantage.
En das blaffen daar joh....uhmmm lachen bedoel ik....Ze hebben daar toch een hoop bijzondere 2- voeters. Neem nou deze hier ò


Als ik dit dan zo bekijk voel ik me super gelukkig met die baasjes van mij. Stel je nou voor dat ik zo'n gestippeld exemplaar had gekregen?! Daar wil je toch niet mee gezien worden?

Ze hadden er ook mislukte konijnen met korte oortjes. Maar waar ik me buikpijn om gelachen is toch wel die bok die er liep. Als een krolse kanarie maakte hij de meest bijzondere geluiden. Het klonk als een kruising tussen een snotkinkel en een drachtige
stofzuigerzak. Elke keer als ik naar links liep, dan ging hij ook naar links. En als ik naar rechts ging draaide hij zich om, om ook rechts af te gaan. Ik dacht even dat hij verliefd op me was, maar heb direct mijn poot opgetild tegen zijn verblijf om dit misverstand op te lossen.
Pffff... langharig rasta tuig, daar hoef ik niet mee thuis te komen....

Nou en toen hoorde ik dus 2 kindertjes roepen naar elkaar Het is Bambi ! Het is Bambi! En ze waren helemaal blij. Dus ik heb Bambi ook nog eens even bekeken, maar vond er erg weinig aan.

Wat wel jammer is aan die Plantage, is dat ik er niet los mag lopen. Ik had zo graag even die beestjes opgejaagd of lekker op het grasveld gepoept.
De eenden in de vijver komen er ook wel geweldig van af moet ik zeggen. Ik had juist zo'n zin om dat water in de springen en die eenden eens een keer op te jagen.
Maar nee....ook dat mocht niet. Ik mag ook niks!

Wat ik wel mag? Nou volgens mijn bazinnetje hoort iedere inwoner van Culemborg wel een keer op de foto te staan bij de Dresselhuijs- bank.
Et voilá!
WOEF
Nou, die kan ook weer in m'n plakboek


Geen opmerkingen: