Pagina's

maandag 4 februari 2013

Van hufter naar heer.

Zondag


Vanmorgen ben ik de dag begonnen met een heerlijk wandelingetje samen met mijn baas.
Ik was tamelijk enthousiast, zo ben ik nou eenmaal, en liep dus heerlijk kontschuddend naast m'n baas.
Dat zijn de momenten dat ik me besef hoe gelukkig ik ben en dat ik zo vaak per dag heerlijk mag wandelen.
In de verte zag ik nog een hond aankomen maar die was zo ver weg dat ik makkelijk nog even aan een struikje kon ruiken en mijn spoor wat verder uit kon breiden.
De andere hond kwam dichterbij en met een beetje moeite kon ik aan zijn lichaamshouding al zien wat hij van me vond en van me wilde.
Huh? wat zag ik daar? Hij keek maar heel even naar mij, dat mormel. Hij keek voornamelijk naar mijn baasje. Wat denkt dat beest wel zeg!?
Ik bleef hem aankijken en ineens kreeg ik een waas voor m'n ogen......Toen ik weer bij m'n positieve kwam voelde ik mijn halsband hard in mijn nek trekken.
Mijn baas liep mopperend naast me. Ik probeerde me te bedenken wat ik gedaan had, maar kon het me simpelweg niet herinneren.
De volgende hond die we tegen kwamen was super gespannen. Hij trok zich suf aan de riem en ik werd er zelf ook helemaal zenuwachtig van.
Nou toen ben ik eens even flink tekeer gegaan tegen dat beest.
Ik heb even lekker gegromd en geblaft. Mijn baas dacht heel anders over mijn stoere actie en zei dat hij zich rot geneerde voor mijn hufter gedrag naar andere honden.
Nou weet ik niet precies wat het allemaal betekent, maar erg veel goeds kon het niet zijn. Ik heb me daarna dus ook maar wat netter gedragen. Gewoon.....voor de zekerheid.

's- Middags vroeg mijn baas weer of ik lekker mee ging wandelen. Ik schaamde me nog te pletter van mijn wangedrag van vanmorgen, dus heb even goed nagedacht of ik mee wilde gaan met hem. 0,372 seconde later zat ik dus keurig op de mat zodat mijn halsband om gedaan kon worden.

We gingen met de auto weg en die bracht ons naar de Lek.
Wat een hoop water is daar zeg....en zo wild ook.
Ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest en kan me niet bedenken dat ik ooit eerder zoiets gezien heb.
heel voorzichtig ben ik dan ook aan een hele lange lijn langs het water gelopen.
Wil je mijn filmpje hieronder zien? Het is wat lang, maar dat inkorten van een filmpje heb ik nog niet zo goed onder de knie. Mijn jongste baasje is hier goed in, maar die ligt al op bed. Je kunt wel goed zien hoe snel ik al een stoere vent ben, want in het begin vind ik natte poten niet eens leuk, maar uiteindelijk heb ik laten zien hoe een echte vent zoiets aanpakt!

Nou....toen ik eenmaal wist hoe het werkte ben ik nog veel vaker heen en weer gelopen. Mijn baas heeft veel vertrouwen in mij en liet me uiteindelijk zelfs los lopen.
Pffff eindelijk.
Toen er twee honden langs kwamen voelde ik mijn baasje wat gespannen raken. Geen idee waarom hoor, misschien was zijn shag op.
Ik  heb heerlijk met de honden gespeeld zoals je kan zien, en heb niet één keer gegromd of lelijk gedaan.
Mijn baas vond me een echte heer zoals ik was.
Whoeiiii, echt wel gaaf.
Het was heerlijk om zo vrij rond te lopen, zonder riem.



 ï Samen met een bruine Lab gespeeld. Mannen onder elkaar!













Stenen vangen uit de Lek.
Van het bazinnetje mag het niet, maar ach,
ze was er toch niet bij.                                  ð    






En net als je denk dat het niet gekker kan, zie je dit....

Ik heb het eens allemaal goed bekeken, maar snap hier echt de bedoeling niet van. Misschien leggen ze het me ooit nog eens uit. Voor nu vind ik het welletjes.
Deze spelende hond zegt

WOEF


        

Geen opmerkingen: