Pagina's

vrijdag 1 februari 2013

Ik denk dat ik verliefd ben...

Vrijdag 

Vandaag was er de hele dag iemand thuis. Dat is zo ontzettend fijn.
Hoewel veel mensen denken dat ik voornamelijk slaap als ik alleen thuis ben, is dat een akelig misverstand.
Ik ben een bezige hond, ik werk graag voor m'n kluifjes en knuffels. Als ik uren lig te waken op m'n kleedje verveel ik me al gauw te pletter.
Aangezien mijn baasjes vier maanden terugbreng- garantie hebben bij het asiel, heb ik besloten me toch maar te gedragen. 

Maar goed, ik dwaal af....Ik ben dus Dyko...en ik ben blij. (Daar kan Doutze Kroes nog wat van leren) 
Mijn bazinnetje is plotseling haar baan kwijt en heeft daardoor veel meer tijd voor mij. Dus we spelen nu ook in de ochtenden heel wat af en ze leert me allerlei spelletjes.
Maar door de pillen die ik bij de dierenarts heb gekregen ben ik wel een tikkie sneller moe. Dus terwijl zij lekker op de computer bezig was, ben ik lekker op haar vloerkleed gaan liggen.
Uiteraard had ik een doel voor ogen, maar dit moest voorzichtig gebeuren.
Dus ben ik langzaam aan verhuisd van het randje van het kleed naar een stukje verder op.
Hierna ben ik nog wat dichter bij de bank gaan liggen, achter de tafel. En hierna....toen ze al zeker 5 minuten niet naar me had opgekeken heb ik t geflikt....

Heel voorzichtig ben ik op mijn tenen op de bank geklommen. Na zo'n 3 rondjes draaien vond ik een heerlijk plekkie om neer te vleien.
Ik keek naar mijn bazinnetje, maar zag haar vingers druk over die knoppen gaan bij de computer. 
"Wie is hier nou de sukkel?"dacht ik nog terwijl ik mijn ogen sloot.
Hmmm wat ligt zo'n bank toch lekker.


Net toen ik heerlijk begon te dromen hoorde ik haar stem alweer.
"Hallo?, Wat denkt u hier te kunnen liggen doen?"

Zielig he, mensen?!
Ze lopen maar op 2 voeten en je moet ze alles uitleggen.
"Laag!" riep ze naar me, maar ik deed net of ik haar niet begreep.Hierbij kijk ik dan zo onschuldig en dom mogelijk, zodat zij denkt dat ik haar niet begrijp ;-)

"Laag!"riep ze nu nog wat harder.
Pffffff, moest ik nou echt die discussie weer met haar aan gaan?
Ik ben er maar langzaam afgestapt.
Met langzaam bedoel ik dan ook heeeeeeel langzaam.
Dus eerst m'n voorpoten op de grond en daarna eens rustig rondkijken. Toen de rest van m'n lichaam, op m'n achterpoten na, van de bank gesleept.
Persoonlijk vond ik het een ideale stand zo. Ik nog een stukje bank, en zij blij dat ik er af was.
Zij dacht daar dus heel anders over. Jammer!


's- Middags ben ik weer aan de wandel geweest en zag ik weer iets heel bijzonders. Het liefst had ik nog uuuuuuren blijven kijken, zo mooi vond ik haar. 
Ze is zo mooi geel en haar rode accenten zijn perfect geproportioneerd. Ze draaide een heerlijk muziekje onder haar dak en iedereen was blijkbaar welkom bij haar, want de auto's reden af en aan. 
Sommige twee- voeters deden er heel lang over, andere kwamen fluitend haar hokje weer uit. Ze had een bijzonder parfum op. Wel wat sterk, maar misschien wen ik daar wel aan.
Owwwww bazinnetje....kunnen we alsjeblieft ook wat dichterbij? 

Ik denk dat ik verliefd op haar ben....die super mooie Shell. 
Ik geef toe dat ik heel lang heb staan kijken, maar baalde toch wat van het rukje aan de lijn.

Toen we doorliepen heb ik nog een paar keer achterom gekeken. Ik kom terug hoor Shell, dan maken we nader kennis!
Het is mij niet duidelijk waarom mijn bazinnetje met opgetrokken wenkbrauw en hoofdschuddend verder liep....

Ik vraag mij af of mijn baasje ook van die vieze pillen moet eten en of zij hem ook zo fopt met en plakje ham. Toen mijn baasje en ik vanavond aan het spelen waren, was ik al gauw weer heel erg moe. Maar ook mijn baasje had moeite om wakker te blijven. Kijk eens hoe lief hij hier in mijn poten in slaap viel.

WOEF

Geen opmerkingen: