Pagina's

donderdag 7 februari 2013

Kroelen en knuffelen

Woensdag

Standje hopeloos, maar zo genieten.

Weet je wat echt lekker is?
Kroelen! 
En dan bedoel ik niet gewoon een paar aaitjes, of wat gefriemel bij m'n staart, maar echt heerlijk lang kroelen en friemelen.
Het liefst zou ik natuurlijk gewoon bij mijn baasjes in bed duiken, net zoals ik vroeger bij mijn vorige baasje deed, en me daar schandelijk laten verwennen en kroelen, maar dat zit er hier helaas niet in.

In plaats daarvan word ik wel elke ochtend heerlijk geknuffeld door mijn baasjes. 
Hier rechts zie je mijn standje hopeloos. ð
Lekker met mijn kop op schoot, mijn lichaam tijdens het kroelen steeds meer tegen de bank en na verloop van tijd gebeurd het dan soms dat ik gewoon omval van genot.

De eerste keer schrok mijn bazinnetje enorm. Ze dacht dat ze een kat in de zak had gekocht ipv een stoere hond. Ze vroeg zich af of ik flauw viel of een vallende ziekte had. 
Maar nu weet ze dat ik gewoon omval van genot.

Doen 2- voeters dat dan nooit?

Wie s daar?
Zoals aan alle goede dingen komt er ook aan kroelen soms een (tijdelijk) einde.2- voeters schijnen dingen te moeten doen op een dag en ik ga dan wat leuks voor mezelf doen.

Vandaag was het ontzettend druk bij ons voor de deur en ik vroeg me af wie dat dan allemaal waren? Kwamen ze misschien voor ons? Ik wilde even op de bank gaan staan, maar dat bleek niet de bedoeling. Dus nadat ik al 2 waarschuwingen had gehad bedacht ik me dat ik dan maar bij de deur moest gaan kijken.
Toegeven, het beeld is belabberd, want er zit van dat bubbeltjesglas in de deur, maar ach, je ziet tenminste iets.

Zo zag ik duidelijk dat er elke keer weer types langs mijn huis liepen. Om ze te laten weten waar wij wonen en dat ze niet zomaar binnen komen ben ik toen gaan blaffen.
Helaas was niet iedereen hier blij mee en duwde het bazinnetje het gordijn voor de deur dicht.
Ik voelde me als een krijsende papegaai in een kooi waar een lakentje overheen gegooid werd, maar had de boodschap goed begrepen. Al snel had ik door hoe ik het gordijn opzij kon doen en toch lekker verder kon kijken, maar dat blaffe heb ik toen maar even gelaten.



Mijn bazinnetje en ik.
Heb je mijn bazinnetje al eens gezien?
Hier liggen we samen op de grond in de zon.
We doen heel veel dingen samen hoor, zoals wandelen, knuffelen en trucjes oefenen. Vandaag heb ik bijvoorbeeld weer les gehad om de tussendeur te sluiten.
Ze smeert dan worst aan de deur en geeft me een commando.
Als ze roept "deurrrrrrr dicht" dan begin ik als een wilde aan die deur te likken. Nou die valt dan vanzelf dicht.
Ze is dan zo trots op me dat ik weer een nieuwe aai krijg.
Ze is zelf nogal gek van het spelletje voeten- warmen. Dan zit ze lekker op de bank en heeft ze koude voeten.
 Ik kom dan uitgebreid op haar voeten liggen tot ze warm zijn en als dank kriebelt zij dan over m'n buikje.


Waar is nou toch die zebra?
Onbegrijpelijke types die 2- voeters!
Het is niet zo raar dat  ik soms verward raak.
Elke keer  weer, elke dag opnieuw, willen ze vreemde dingen van me.
Vandaag tijdens het wandelen bijvoorbeeld riep mijn bazinnetje ineens dat we bij de zebra over gingen steken.
Ik alweer helemaal in m'n sas en op zoek naar de zebra.
bij de stoep moest ik gaan zitten en sprak ze: "Zo, nog even links en rechts kijken en dan steken we mooi de zebra over".  Nou ik heb links en rechts gekeken....en voor de zekerheid nog maar eens een keer.
Ik zag van alles voorbij komen. Een Jeep en nog een andere auto die door de plas reed vlak voor onze voeten, maar die zebra heb ik nooit gevonden. 

WOEF



Geen opmerkingen: