Pagina's

zaterdag 2 februari 2013

Ziek


Zaterdag

Vanmorgen kwam mijn baasje naar beneden en gingen we wandelen. Altijd fijn na zo'n hele nacht, want dan sta ik soms op knappen!
Na de wandeling kreeg ik mijn ontbijtje. Zoals altijd werkte ik die in etappes maar met enige spoed weg. Tja weet je, ze staan steeds aan die bak te rammelen als ik eet, dus ik heb zo'n vermoedde dat ze mijn brokjes ook willen proeven.

Pfffff ik voelde me helemaal niet lekker. Zou ik dan toch iets te snel hebben gegeten? Ik ben lekker bij mijn baasje gaan zitten en heb mijn kop op zijn schoot gelegd. Maar omdat ik me zo moe voelde wilde ik liever even liggen. Mijn lieve baas begreep dit helemaal en terwijl ik in zijn armen lag deed ik mijn ogen even toe.

Ineens voelde ik een soort voetbal in m'n maag, die zich een baan naar buiten probeerde te werken. Ik kon me helemaal niet meer herinneren dat ik überhaupt met een bal gespeeld had, dus ging wat verbaast rechtop zitten.
Plotseling kwam de bal die ik voelde met een golf m'n buikje uit!
Het was helemaal geen bal, het waren mijn brokjes!

Ik hoorde de baas nog roepen, "Ga van het kleed af, ga naar de vloer!!!", maar als professionele brokkenwerper weet ik hoe de terugslag op een laminaat of houten vloer kan zijn.
Nou, daar pas ik dus even voor.
Mijn bazinnetje was minder gelukkig met mijn keus, want zij moest het kleed schoonmaken.
Ik wilde met alle liefde helpen en begon mijn brokken een derde reis te geven.
Maar zij liet mij vol walging weten dat ik wel weer nieuwe brokjes kreeg en dus niet hoefde te helpen....

Vanmiddag heb ik voor het eerst helemaal los gewandeld. Geen riem die me tegen hield, gewoon lekker los.
Moet je kijken hoe hard ik dan kan lopen! En het weer was ook zó heerlijk. Het zonnetje scheen op mijn vacht en ik voelde me helemaal niet meer ziek.

Aha, ik moet de bal dus halen....
Ik ben er klaar voor!
Geef op die bal!
















Huh? Heb jij de bal?

Goed gedaan jochie!

Ik lijk wel een Dalmatiër.



Ja ja, ik weet het, het zijn wat veel foto's vandaag. 
Maar heb je wel gezien hoeveel ik geleerd heb vandaag?
Moet je kijken wat er met het weer gebeurde bijvoorbeeld. Loop je net lekker in het zonnetje rond, begint het ineens keihard te hagelen.


Over een plankenbrug lopen is een stuk moeilijker dan je denkt.....voor mijn baasjes.

 





Ik heb een takje gevonden om mee te nemen


Na het wandelen heb ik thuis mijn buikje nog eens goed geleegd op het kleed.
Ik voel me helemaal slapjes en als ik op de gladde vloer zit glijden mijn poten alle kanten op. 
Pfffffff ik ga lekker uitrusten bij het bazinnetjes op schoot. Morgen weer een dag, maar nu eerst even uitzieken.


WOEF

Geen opmerkingen: